Privacy

Payfix Privacy Statement

Payfix verwerkt in het kader van haar dienstverlening uw persoonsgegevens. Payfix neemt uw privacy serieus en behandelt uw persoonsgegevens met de grootst mogelijke zorgvuldigheid. Door middel van dit Privacy Statement informeren wij u over het gebruik van persoonsgegevens door Payfix.

Wie verzamelt uw persoonsgegevens?

Payfix B.V.(“Payfix” of “wij“) is verantwoordelijk voor persoonsgegevens die worden verzameld via onze website en door gebruikmaking van onze diensten. Payfix is gevestigd te De Brauwweg 66 3125 AE Schiedam.

Welke persoonsgegevens worden verzameld?

Persoonsgegevens zijn alle gegevens die op u betrekking hebben en u op basis van deze gegevens of in combinatie met andere gegevens kunnen identificeren. We verzamelen gegevens die u aan ons verstrekt bij het gebruikmaken van onze website of diensten en gegevens die wij automatisch verzamelen. De persoonsgegevens die wij verzamelen zijn onder meer:

  • contactgegevens, zoals naam, aanhef, adres, (mobiele) telefoonnummer, e-mail adres;
  • overige gegevens, zoals geboortedatum, organisatie waar u voor werkt, uw functie en kopie van uw identiteitsbewijs;
  • financiële gegevens, zoals rekeningnummer, kredietbeoordelingen, betaalhistorie en kredietlimieten;
  • automatisch verzamelde gegevens, zoals uw IP-adres, het type browser dat u gebruikt en de wijze waarop u gebruikmaakt van onze website.

Voor welke doeleinden verwerken wij uw persoonsgegevens?

Payfix verwerkt persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:

  1. Het administreren, beheren en incasseren van facturen en vorderingen op bedrijven en natuurlijke personen voor onze klanten en voor eigen rekening.
  2. Het maken van risicomodellen.
  3. Het opkopen van vorderingen middels overdracht juridisch en/of economisch eigendom.
  4. Waarderen van portefeuilles voor onze klanten en/of eigen rekening.
  5. Debiteurenbeheer.
  6. Het beperken van overcreditering en hogere kosten voor debiteur voor toekomstige vorderingen.
  7. Het ondersteunen van organisaties – die blootstaan aan kredietrisico’s – in het nemen van beslissingen over het selecteren van potentiële opdrachtgevers, het al dan niet of onder bepaalde voorwaarden aangaan dan wel continueren dan wel beëindigen van handelstransacties, het bepalen van vorderings-, innings- en verhaalsmogelijkheden en het verzamelen en verwerken van gegevens over natuurlijke personen ten behoeve van het samenstellen van kredietmanagementrapportages, waaronder rapportages betreffende betalingsmogelijkheden, acceptatie, vorderings-, innings- en verhaal- informatie, in het kader van kredietverlening en kredietinning.
  8. Het verder verwerken (bewaren en gebruiken) van de persoonsgegevens ten behoeve van het samenstellen van (mogelijk) toekomstige kredietmanagementrapportages, waaronder rapportages betreffende betalingsmogelijkheden, acceptatie, vorderings-, innings- en verhaal- informatie, en (mogelijk) toekomstige vorderings- en inningshandelingen.
  9. Het verifiëren en aanvullen van NAW-gegevens, geboortedatum, telefoonnummer(s) en e-mailadres(sen) van natuurlijke personen teneinde klanten in staat te stellen contact tot stand te brengen om overcreditering en hogere kosten tegen te gaan.
  10. Het ontwikkelen en leveren van informatie en diensten in het kader van klantsegmentatie ter voorkoming van overcreditering en hogere kosten.
  11. Het leveren van informatie ter bevordering van volledigheid, actualiteit en kwaliteit van databanken; en
  12. Het voldoen aan wettelijke verplichtingen.

Wij verwerken uw persoonsgegevens op basis van de volgende rechtsgronden:

  • De uitvoering van een overeenkomst: we verwerken persoonsgegevens om de overeenkomsten met onze klanten te kunnen uitvoeren;
  • Gerechtvaardigd belang: we kunnen persoonsgegevens verwerken voor ons gerechtvaardigd bedrijfsbelang, bijvoorbeeld voor het verbeteren van onze diensten;
  • Voldoen aan een wettelijke verplichting: we verwerken persoonsgegevens om te voldoen aan onze wettelijke verplichtingen, zoals het bijhouden en bewaren van onze administratie; en
  • Toestemming: we kunnen uw toestemming vragen voor de verwerking van uw persoonsgegevens, bijvoorbeeld voor het versturen van direct marketing. U kunt te allen tijde uw toestemming intrekken door contact met ons op te nemen via onderstaande contactgegevens.

Verstrekking aan derden

Wij kunnen uw persoonsgegevens aan derden verstrekken, bijvoorbeeld aan erkende kredietverzekeraars en kredietverstrekker om informatie over uw kredietwaardigheid te verkrijgen of aan deurwaarders indien vorderingen onbetaald zijn gebleven. We kunnen ook persoonsgegevens aan onze financiers verstrekken, bijvoorbeeld indien wij vorderingen aan hen verpanden.

Voor zover wij uw persoonsgegevens doorsturen naar een derde in een land buiten de Europese Unie, zullen we passende waarborgen in lijn met de Europese standaarden nemen om te waarborgen dat uw persoonsgegevens voldoende beschermd worden, bijvoorbeeld door middel van passende contractuele afspraken. Indien u vragen heeft of meer informatie wilt over de internationale doorgifte van uw persoonsgegevens of de passende waarborgen die wij nemen, dan kunt u contact opnemen via onderstaande contactgegevens.

Beveiligingsmaatregelen

Payfix heeft passende technische en organisatorische maatregelen genomen om persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies of tegen enige vorm van onrechtmatige verwerking. Op deze wijze stellen wij zeker dat deze gegevens alleen toegankelijk zijn voor de personen die daar uit hoofde van hun functie toe bevoegd zijn en dat de gegevens alleen worden gebruikt voor de doeleinden waarvoor ze zijn verkregen. Payfix heeft een Privacy functionaris aangesteld.

Wij bewaren uw persoonsgegevens voor zolang als noodzakelijk is voor de doeleinden waarvoor deze persoonsgegevens zijn verzameld of voor zolang wij daartoe verplicht zijn op grond van toepasselijke wetgeving. Na die tijd zullen wij uw persoonsgegevens anonimiseren of vernietigen.

Contact en uitoefenen van uw rechten

U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te wijzigen, te laten verwijderen, af laten te schermen of om de verwerking door Payfix te beperken of hiertegen bezwaar te maken, bijvoorbeeld indien u niet langer wenst dat we uw persoonsgegevens gebruiken voor marketingdoeleinden. U heeft ook het recht om uw persoonsgegevens in een geschikte vorm overgedragen te krijgen.

Als u klachten heeft over de verwerking van uw persoonsgegevens door Payfix, dan kunt u tevens een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Heeft u vragen of opmerkingen over het verwerken van persoonsgegevens door Payfix of wilt u uw rechten uitoefenen, dan kunt u contact opnemen met onze Privacyfunctionaris/afdeling compliance via info@payfix.nl of middels reguliere post:

Payfix

T.a.v. Privacyfunctionaris

Donau 106
2491BC  Den Haag

088-8801088
info@payfix.nl

Wijzigingen

Payfix behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen in dit Privacy Statement, bijvoorbeeld vanwege nieuwe ontwikkelingen of online diensten. Wij raden u daarom aan dit Privacy Statement regelmatig te raadplegen.

Deze pagina is voor het laatst gewijzigd op 15 december 2017.