Voorraadfinanciering met factoring

Onze klanten hebben diverse redenen om voor factoring te kiezen. De meeste klanten willen hun financiële situatie stabiel houden of investeren in groei. Er zijn ook ondernemers die hun voorraad financieren met factoring. Zij gebruiken hun verbeterde cashflow om te investeren in nieuwe producten.

Voorraadfinanciering vereist liquiditeit

De uitdaging bij het houden van voorraad, is dat je de betreffende producten eerst moet betalen, voordat je ze verkoopt. Dat vraagt om veel liquide middelen. Niet alle ondernemers beschikken daarover. Zeker niet wanneer debiteuren lange betalingstermijnen hanteren of – nog vervelender – helemaal niet betalen. Hoe kun je dan toch je voorraad financieren?

Factoring: snel, eenvoudig en veilig over je geld beschikken

Factoring biedt uitkomst en werkt bij PayFix snel, eenvoudig en veilig. Jij stuurt je facturen naar ons en wij betalen ze binnen één uur aan je uit. Ook nemen we de verdere afhandeling van de facturen uit handen. Zo beschik je direct over je geld, zonder daarvoor een dure of risicovolle lening aan te gaan. Slecht betalende debiteuren staan jou niet langer in de weg om te investeren in nieuwe voorraad.

Sneller produceren

Ook ondernemer Daisy Nijs heeft te maken met voorraden en laat haar facturen door PayFix voorfinancieren. Daisy is eigenaar van het kledingmerk Lov’it en heeft een dames- en een kinderkledinglijn. Elk jaar maakt zij zes tot acht collecties. Het ontwerpen en produceren van elke collectie vraagt een flinke investering, die zich pas uitbetaalt wanneer de kleding in de winkels van haar klanten ligt. Sinds Daisy haar facturen ‘PayFixt’, is de financiële situatie van haar onderneming veel stabieler. “PayFix maakt het mij een heel stuk makkelijker”, vertelt zij. “Ik krijg gegarandeerd en snel mijn geld. Door mijn samenwerking met PayFix kan ik mijn collecties sneller produceren.”

Kredietcheck

Door de samenwerking met PayFix rekent Daisy ook voorgoed af met dubieuze debiteuren: “Ik had vaak te maken met mensen die mij niet of te laat betaalden. Of ik moest er een deurwaarder op af sturen. Nu ik met PayFix werk, ondergaan klanten eerst een kredietcheck. Nu weet ik of ik met bepaalde klanten wel of niet in zee moet gaan. Verder is het contact met PayFix prettig en persoonlijk. Als ik met vragen of problemen zit, hoef ik maar te bellen of te appen. Ze reageren meteen.”

Bekijk het hele verhaal van Daisy, en van andere ondernemende klanten!


Ook je voorraad PayFixen?
Plan een belafspraak in met een PayFix adviseur!